De 12 gyldne opvarmningsøvelser

  1. Hop på stedet for at øge pulsen
    – 10 gentagelser
  2. Twist – hold en golfkølle op foran dig med begge hænder og hop på stedet, samtidig vrider du hofterne fra side til side
    – 10 gentagelser
  3. Englehop – buk dig forover og få hænderne til at røre fødderne – hop derefter højt op i luften og stræk armene op i luften
    – 5 gentagelser
  4. Rotation af overkrop med kølle, fikser bækkenet så navlen bliver ved med at pege fremad og roter så overkroppen fra side til side. KIG EFTER HÆNDERNE
    – 5 til hver side
  5. Rotation af overkrop med kølle, fikser bækkenet så navlen bliver ved med at pege fremad og roter så overkroppen fra side til side. HOLD HOVEDET STILLE
    – 5 til hver side
  6. Stræk over hovedet med kølle, stå bredt med fødderne og tag fat på golfkøllen med begge hænder foran dig. Træk køllen op over hovedet og mærk strækket i ryggen
    – 5 gentagelser
  7. Armsving med wedge, tag fat midt på skaftet af golfkøllen og sving armen frem og tilbage, hold modsatte hånd på den bevægede skulder. BEGGE ARME
    – 5 til hver arm
  8. Arm sving foran brystet, skiftevis højre og venstre arm øverst. ROLIGT TEMPO
    – 10 gentagelser
  9. Rotation med kølle, tag fat med den ene hånd på køllens nederste 1/3. Hold albuen ind til siden af kroppen. Rotér nu håndledet fra side til side. Evt. hold albuen fikseret med den anden hånd – 10 til hver arm
  10. Flet fingrene og rul håndledet i cirkler
    – 30 sekunder
  11. Knæbøjninger, hold jernet frem foran kroppen med begge hænder, gå ned i knæene samtidigt med at du løfter armene og jernet op over hovedet
    – 5 gentagelser
  12. Start nu med at slå wedgeslag for at få gang i kroppen og gerne uden bold

Opvarmningsøvelser